تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 - 21:49
157 بازدید
کد خبر : 208667

تولید روزانه بیش از ۳ هزار تن زباله در فارس

تولید روزانه بیش از ۳ هزار تن زباله در فارس

به گزارش ایلنا قاسم نهاوندی معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در آیین نکوداشت هفته زمین پاک و در جمع دانش آموزان، بر لزوم انتقال آموزه‌های فرهنگی مدیریت پسماند و آموزش زمین پاک به کودکان و نوجوانان تاکید و اظهار کرد: مدیریت پسماند را باید از مدارس و مراحل ابتدایی آموزش به دانش

تولید روزانه بیش از ۳ هزار تن زباله در فارس

به گزارش ایلنا قاسم نهاوندی معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در آیین نکوداشت هفته زمین پاک و در جمع دانش آموزان، بر لزوم انتقال آموزه‌های فرهنگی مدیریت پسماند و آموزش زمین پاک به کودکان و نوجوانان تاکید و اظهار کرد: مدیریت پسماند را باید از مدارس و مراحل ابتدایی آموزش به دانش آموزان آموخت.

او، حفظ زمین پاک و پرهیز از پراکنش زباله را یک ضرورت و وظیفه همگانی دانست و گفت: خانواده‌ها باید این مهم را به عنوان یک فرهنگ پاس دارند و آن را به فرزندان منتقل کنند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس همچنین با ارائه آماری از آسیب‌هایی که زباله به محیط زیست و طبیعت وارد می‌کند گفت: در شهر‌های دیگر به جز شیراز نیازمند اصلاحاتی در روش دفع بهداشتی زباله و امحای آن هستیم، اصلاح این موارد نیازمند همکاری و همراهی بیشتر شهرداری ها، بخشداری‌ها و مسئولان شهری است.

او ادامه داد: مدیریت پسماند در روستا‌های استان بسیار نامناسب است، این موضوع می‌طلبد ما در روستا‌ها و شهر‌ها کار فرهنگی بیشتری برای تفکیک زباله از مبداء داشته باشیم.

در ادامه این مراسم که در فضایی شاد و مفرح ترتیب یافت مسابقه نقاشی بین دانش آموزان در زمینه زمین پاک و بدون زباله برگزار شد و گروه‌های دانش آموزی به اجرای نمایش‌هایی مرتبط با روز زمین پاک پرداختند.

 

انتهای پیام/منبع:ایلنا ‌

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.