۱۰ روش قابل توجه برای افزایش سئو در سال ۲۰۲۴
سئوکاران و بازاریابان در سال ۲۰۲۳ بسیار ضربه خورده اند (و این به بیان ملایم است). چگونه می توانید از حداکثر تأثیر تلاش های سئو خود اطمینان حاصل کنید؟ از طریق تمام E-E-A-T، محتوای مفید و بهروزرسانیهای هرزنامه، تاکتیکهای همیشه سبز SEO که در این مقاله مورد بحث قرار گرفتهاند، هنوز در آزمون زمان
سئوکاران و بازاریابان در سال ۲۰۲۳ بسیار ضربه خورده اند (و این به بیان ملایم است). چگونه می توانید از حداکثر تأثیر تلاش های سئو خود اطمینان حاصل کنید؟ از طریق تمام E-E-A-T، محتوای مفید و بهروزرسانیهای هرزنامه، تاکتیکهای همیشه سبز SEO که در این مقاله مورد بحث قرار گرفتهاند، هنوز در آزمون زمان برای تقویت سئو مقاومت دارند.
چرا باید محتوای قدیمی خود را به روز کنید؟
بازاریابان محتوا مدت زیادی است که بازی «نوشتن و انتشار مداوم محتوای جدید» را انجام می دهند و فراموش می کنند که به روز رسانی محتوای قدیمی آنها می تواند یکی از بهترین راه ها برای افزایش سئو باشد.
این در واقع یکی از بهترین راه ها برای تقویت Domain Authority و خزیدن در SERP ها (صفحه نتایج موتور جستجو) است.
گوگل و سایر موتورهای جستجو از ربات ها برای خزیدن و فهرست بندی محتوای شما استفاده می کنند. با به روز رسانی محتوای قدیمی، می توانید سرعت خزیدن این ربات ها در وب سایت شما را افزایش دهید. هرچه محتوای قدیمیتر بیشتر خزیده شود، جستجوپذیرتر میشود.
این همچنین امتیاز تازگی محتوای وب سایت شما را افزایش می دهد که باعث افزایش سئو و افزایش رتبه کلی شما می شود.
نکته: میخواهید آخرین باری که Google محتوای شما را مشاهده کرده است، ببینید؟ پیوند وبلاگ خود را در Google جستجو کنید، روی فلش کنار URL کلیک کنید و روی “cached” کلیک کنید. این نشان می دهد آخرین باری که وبلاگ شما توسط Google ایندکس شده است.
حالا، قبل از اینکه همه ی «هیچ کس برای آن وقت ندارد» روی ما بروید، به این گوش دهید. اگر محتوای خود را به روز نکنید، ممکن است با پوسیدگی محتوا مواجه شوید.
به عبارت دیگر، اگر به طور منظم محتوای خود را به روز نکنید، در طول زمان متوجه کاهش ترافیک وب سایت خواهید شد. این امر به ویژه برای موضوعات جستجو مانند “چگونه سئو را تقویت کنیم” (چشمک، چشمک) و همچنین برای رویدادهای تکراری مانند امتیازات NFL و موضوعاتی که اغلب به روز می شوند مانند “بهترین لوازم جانبی آیفون” صادق است.
در واقع، یک صفحه متوسط در ۱۰ نتیجه جستجوی برتر معمولاً بیش از دو سال سن دارد. بنابراین، تازه کردن یک محتوای قدیمی به جای نوشتن یک مقاله جدید، رتبه بندی را آسان تر می کند.
پوسیدگی محتوا را زود تشخیص دهید و دقیقاً بدانید که چگونه رتبه خود را افزایش دهید. ادغام StoryChief را با کنسول جستجوی گوگل به صورت رایگان امتحان کنید.
کدام مقالات را باید به روز کنید و کدام را به حال خود رها کنید؟
نه، همه محتوای قدیمی وب سایت شما نیازی به به روز رسانی ندارند.
بین محتوای موضوعی و محتوای همیشه سبز تفاوت وجود دارد. برخی از مقالات بسیار موضوعی هستند (مثلاً اخبار شرکت)، که استفاده مجدد از این نوع مقالات را بسیار سخت می کند. از طرف دیگر، محتوای همیشه سبز کمی راحت تر به روز می شود. این مقالات برای مقاومت در آزمون زمان نوشته شده اند و به طور هدفمند برای رتبه بندی در موضوعات جستجوی خاص نوشته شده اند.
قبل از تصمیم گیری در مورد محتوایی که قرار است به روز شود، سوالات زیر را از خود بپرسید:
- آیا محتوای من همچنان به کسب و کار یا محصول من مرتبط است؟
- شرکتها اغلب از پیشنهاد اولیه خود دور میشوند یا مخاطب جدیدی را هدف قرار میدهند. این می تواند محتوای قدیمی را نامربوط یا حتی منسوخ کند.
- آیا محتوای من پتانسیل بیشتری برای حجم جستجو نسبت به کلمه کلیدی فعلی دارد؟
- باید بررسی کنید که آیا کلمه کلیدی فوکوس می تواند به طور بالقوه ترافیک ماهانه را بیشتر از آنچه مقاله در حال حاضر از طریق جستجوی ارگانیک دریافت می کند افزایش دهد.
- آیا محتوای خود را برای افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک برای یک کلمه کلیدی خاص نوشتم؟
- گاهی اوقات مقاله ای برای رویدادهای خاص نوشته می شود (به یاد داشته باشید: محتوای موضوعی). به روز رسانی چنین مقالاتی فایده ای ندارد زیرا این کار بازدیدکنندگان اضافی پس از خود رویداد به همراه نخواهد داشت.
- آیا محتوای من قبلاً در هدایت ترافیک موفق بوده است؟
- برای تعیین اینکه آیا محتوا واقعاً از طریق جستجو باعث ایجاد ترافیک شده است یا خیر، داده های تاریخی را بررسی کنید. در غیر این صورت، ممکن است بخواهید تصمیم بگیرید که آیا ارزش بهروزرسانی محتوا را دارد یا خیر، زیرا ممکن است برای کارکرد آن به تلاش زیادی نیاز باشد.
- آیا محتوای من دارای بک لینک کافی برای رقابت با سایر نتایج در صفحه اول است؟
- اگر مقاله شما در صفحه نهم نتایج جستجوی گوگل بدون بک لینک باشد، نسبت به مقاله ای که در صفحه دوم گوگل با ۸۳ بک لینک قرار دارد، تلاش بسیار بیشتری می طلبد.
هر چند وقت یکبار نیاز به بهینه سازی محتوای خود دارید؟
هیچ قانون سخت و سریعی در مورد بهینه سازی محتوای شما وجود ندارد. با این حال، یک نقطه شروع خوب می تواند ممیزی محتوای فصلی باشد.
بر اساس اهمیت ترافیکی که محتوا به وب سایت شما هدایت می کند، به دنبال روندهای نزولی در ترافیک باشید. برای مثال، فرض کنید یک وبلاگ با موفقیت سرنخ های واجد شرایط بازاریابی ایجاد کرده است و شاهد کاهش ترافیک است. در این صورت، باید آن را بهروزرسانی و بهینهسازی کنید تا هم ترافیک و هم سرنخها را افزایش دهید.
اکنون که دلایل، انواع محتوایی که باید بهروزرسانی میشوند و تعداد دفعات بهروزرسانی محتوای قدیمیتر روشن شدیم، در اینجا ده راه برای بهروزرسانی محتوای قدیمی برای تقویت سئوی بازاریابی آنلاین آورده شده است.
از انجام بازی حدس زدن سئو خسته شده اید؟ به بینشهای عملکرد جستجوی بیدرنگ دسترسی داشته باشید، محتوای رو به زوال را شناسایی کنید، و فرصتهای محتوای جدیدی را برای افزایش ترافیک ارگانیک کشف کنید. امتحانش مجانی است.
با ایجاد این ۱۰ تغییر در محتوای خود سئو را تقویت کنید
- تحقیق کلمات کلیدی خود را دوباره انجام دهید
- هدرها را در مقالات خود بازنویسی کنید
- توضیحات متا خود را به روز کنید
- سرفصل های مقاله خود را به روز کنید
- هر گونه اشتباه گرامری یا املایی را که ممکن است از دست داده باشید بررسی و تصحیح کنید
- بهینه سازی تصاویر برای سئو
- هر محتوای قدیمی را به روز کنید
- پیوندهای شکسته را حذف یا به روز کنید
- لینک های داخلی، خارجی و بک لینک چند راه ساده برای یک رپورتاژ موفق اضافه کنید
- کیفیت محتوای خود را افزایش دهید
تلاش های سئوی خود را تجزیه و تحلیل کنید و توصیه های شخصی دریافت کنید. ادغام StoryChief را با کنسول جستجوی گوگل به صورت رایگان امتحان کنید.
۱. تحقیق کلمات کلیدی را دوباره انجام دهید
اولین کاری که باید انجام دهید این است که محتوای قدیمی خود را از طریق نرم افزار SEO اجرا کنید. می توانید از یکی از موارد زیر استفاده کنید:
شکاف کلمات کلیدی را بررسی کنید. شاید کلمه کلیدی اشتباهی را انتخاب کرده باشید و اکنون می توانید آن را برای یک کلمه کلیدی متمرکزتر که حجم جستجوی عالی و در نتیجه پتانسیل افزایش ترافیک دارد، دوباره هدف گیری کنید.
هنگامی که کلمات کلیدی جدید خود را انتخاب می کنید، دستیار SEO Copywriting خود ما به شما کمک می کند مطمئن شوید که عبارت کلیدی شما به خوبی در سراسر پست وبلاگ شما توزیع شده است.
۲. سرفصل های مقاله خود را بازنویسی کنید
برچسبهای هدر H1، H2 و H3 شما بسیار مهم شدهاند زیرا جستجوی Google بیشتر کاربر محور شده است تا کلیدواژه محور.
بررسی کنید که مردم چگونه یک محتوای خاص را جستجو می کنند تا سرفصل های شما را بفهمند و چگونه باید آنها را ساختار دهید. در اینجا چند نکته سئو برای هدرهای شما آورده شده است:
- نکته ۱: تگ H1 بسیار مهم است زیرا عنوان صفحه است. شما باید فقط یک بار از آن استفاده کنید. این تگ باید منحصر به فرد باشد و اگر بتوانید کلمه کلیدی تمرکز را به طور طبیعی در عنوان H1 وارد کنید، می تواند تفاوت زیادی در بهینه سازی محتوا برای سئو ایجاد کند.
- نکته ۲: تگ های هدر خود را در سیستمی برنامه ریزی کنید که بیشترین حس را برای مخاطب داشته باشد. به عنوان مثال، اگر H2 شما «چگونه بازاریابی سئو را تقویت کنیم» است، H3s شما باید راههای جداگانهای روی انجام آن متمرکز باشد.
- نکته ۳: در زیر هر تگ هدر به سوالات با نهایت وضوح پاسخ دهید. اگر هنوز اطلاع ندارید، باید بدانید که میتوانید آن محتوا را در زیر تگهای هدر بهعنوان قطعههای برجسته در جستجوی Google قرار دهید، که بالاترین رتبه ممکن برای یک کلمه کلیدی در نتایج جستجو است.
۳. توضیحات متا را به روز کنید
بهروزرسانی توضیحات متا از محتوای قدیمیتر به افزایش نرخ کلیک (CTR) محتوای شما در زمانی که در یک نتیجه جستجو در Google ظاهر میشود، کمک میکند.
بنابراین، مغز کپیرایتینگ سئوی خود را راهاندازی کنید و توضیحات متای مختلفی ارائه دهید تا ببینید کدام یک میتواند بهترین CTR را دریافت کند.
نکته: اگر کمپینهای جستجوی پولی را در Google AdWords برای همان کلمه کلیدی اجرا میکنید، میتوانید از توضیحات متا بهعنوان توضیحی برای تبلیغات خود استفاده کنید تا آزمایش کنید که کدام یک بالاترین CTR را در بازه زمانی مثلاً یک هفته دریافت میکند. این راهی سریعتر از انتظار برای نمایش نتایج ترافیک ارگانیک است.
۴. سرفصل های محتوا را به روز کنید
۸۰% مردم تیتر را می خوانند اما فقط ۲۰% از کسانی که تیتر را می بینند مطالب را می خوانند. این موضوع باعث میشود که سرفصلهای محتوا برای بهروزرسانی محتوای قدیمیتر بسیار مهم باشد.
بنابراین، چه چیزی برای یک عنوان محتوای عالی ایجاد می کند؟
- لیست ها همیشه سرفصل های محتوای عالی را ایجاد می کنند. به عنوان مثال، “۱۰ روش برتر برای افزایش سئو در بازاریابی”.
- با درج سال جاری در عنوان محتوا، آن را مرتبط تر کنید. به عنوان مثال، “آیا تعریف بازاریابی سئو در سال ۲۰۲۴ تغییر کرده است؟”
- حتی میتوانید سرفصلهای clickbait را امتحان کنید (و ما نمیتوانیم به اندازه کافی روی این موضوع تاکید کنیم) زمانی که محتوا مخاطب را گمراه نکند. به عنوان مثال، “۵ هک در مورد چگونگی افزایش ۳۳٪ سئو”.
- گزینه عالی دیگر گنجاندن چک لیست کلمه است. به عنوان مثال، “چک لیست بازاریابی SEO برای بازاریابان B2B“.
پوسیدگی محتوا را زود تشخیص دهید و دقیقاً بدانید که چگونه رتبه خود را افزایش دهید. ادغام StoryChief را با کنسول جستجوی گوگل به صورت رایگان امتحان کنید.
۵. اشکالات دستوری و املایی را بررسی کنید و آنها را برطرف کنید
آیا تا به حال متوجه اشتباه املایی در یک پست وبلاگی شده اید که در حال خواندن آن بودید؟ بله، ما هم طرفدار آنها نیستیم.
گرامر ضعیف و املای نادرست می تواند تجربه کاربری بدی را ایجاد کند. و در واقع برای سئوی شما بد است زیرا گوگل در حال حرکت از یک مدل کلیدواژه محور به یک مدل کاربر محور است.
بنابراین هنگامی که محتوای قدیمی خود را به روز می کنید، فراموش نکنید که دستور زبان و املا را بررسی کنید و تمام خطاها را اصلاح کنید.
۶. تصاویر را برای بازاریابی سئو بهینه کنید
یک تغییر کوچک که می تواند سئوی شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد، بهینه سازی تصاویر شماست.
همانطور که قبلاً گفتیم، موتورهای جستجو با “خزیدن” وب سایت ها کار می کنند. اما خزنده های گوگل نمی توانند تصاویر را بخزند. برای اینکه گوگل تصاویر شما را بخزد، بازاریابان محتوا عناوین تصاویر و متن های جایگزین را اضافه می کنند. در اینجا چند نکته در مورد نحوه بهینه سازی تصاویر برای سئو ارائه شده است.
نام فایل
مطمئن شوید که تصویر شما دارای نام فایل مناسبی است. این تضمین می کند که ربات های گوگل و کاربران درک بهتری از هدف تصویر نسبت به نام گذاری فایل IMG0001 دارند.
متن جایگزین
با استفاده از متن جایگزین، می توانید تصویر را با دادن زمینه بیشتر به آن توصیف کنید. متن جایگزین را کوتاه نگه دارید، ایده آل آن چند کلمه باشد، و در یکی از تصاویر، می توانید به طور طبیعی کلمه کلیدی تمرکز را برای بهبود سئو قرار دهید.
اندازه و نوع تصویر
برای بهینه سازی کامل، باید مطمئن شوید که تصاویر شما سرعت وب سایت شما را کاهش نمی دهند. سرعت وب سایت یک عامل رتبه بندی مهم برای نتایج جستجوی گوگل است، بنابراین مطمئن شوید که عکس های خود را برای بارگذاری سریع بهینه کرده اید. اندازه فایل نیز ضروری است، و همچنین حافظه پنهان مرورگر، که می تواند به کاهش زمان بارگذاری یک تصویر کمک کند.
۷. دقت مطالب خود را افزایش دهید
آیا از زمانی که محتوای اصلی را نوشتید، دنیا تغییر کرده است؟ به احتمال زیاد، بله. ممکن است بخواهید منابع قدیمی را بررسی کنید و آنها را با اطلاعات جدید و دقیق به روز کنید تا محتوا را برای مخاطب امروزی مرتبط تر کنید.
محتوای حاوی داده های نادرست یا منسوخ هیچ هدفی را دنبال نمی کند. به عنوان مثال، بهترین تقویم محتوا در سال ۲۰۲۰ با تقویمی که در سال ۲۰۱۴ ایجاد کردید بسیار متفاوت است.
برای انجام این کار، باید اطلاعات جدید و بهروزرسانی شدهای را درباره محتوایی که بهروزرسانی میکنید جستجو کنید و آن را درج کنید. آخرین به روز رسانی ها را در مقاله اصلی اضافه کنید تا نشان دهید که مقاله را برای بهبود تجربه کاربری به روز کرده اید.
۸. لینک های شکسته را حذف یا به روز کنید
هنگامی که تصمیم گرفتید یک محتوا را به روز کنید، باید هر پیوند داخلی و خارجی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ یک از پیوندها به صفحه خطای ۴۰۴ منتهی نمی شود.
اگر چنین پیوندهایی پیدا کردید، سه گزینه دارید.
- لینک را حذف کنید
- پیوند را با یک پیوند فعال به روز کنید
- با یک پیوند مرتبط که به همان مورد استفاده میپردازد، بهروزرسانی کنید
۹. لینک های داخلی، لینک های خارجی و بک لینک ها را اضافه کنید
همانطور که می دانید، سه نوع لینک برای سئو وجود دارد – لینک های داخلی، لینک های خارجی و بک لینک.
پیوندهای داخلی ساده ترین راه حل هستند. در حالی که محتوای خود را به روز می کنید، پیوندهای داخلی مرتبط را اضافه کنید که به وبلاگ ها یا صفحات محصول دیگر اشاره می کنند. همچنین، محتوای دیگری را در وبسایت خود بیابید، که میتواند به این محتوای بهروز شده اشاره کند و به آن لینک دهد.
پیوندهای خارجی نیز نسبتاً ساده هستند – به منبع اطلاعاتی مرتبطی که برای تأیید نکات خاص مقاله خود استفاده کرده اید پیوند دهید.
سخت ترین آنها بک لینک است. اگر مقاله شما بک لینک ندارد، در حالت ایده آل نباید آن را به روز کنید، زیرا دریافت بک لینک گامی مهم در بالا بردن رتبه آن است. با این حال، اگر می خواهید بک لینک های اضافی داشته باشید، باید با یک برنامه توسعه آماده باشید.
۱۰. کیفیت محتوای خود را ارتقا دهید
هدف گوگل ارائه بهترین نتیجه برای یک عبارت جستجوی خاص است.
اگر می خواهید محتوای شما بهترین نتیجه را داشته باشد، باید محتوای با کیفیت بالا منتشر کنید. نه تنها این، بلکه باید از هر چیز دیگری در آن موضوع بهتر باشد. Ahrefs آن را محتوای ۱۰X می نامد.
این به این معنی است که باید بررسی کنید که آیا محتوای شما دقیقاً مانند سایر موارد موجود در وب (۱X) است یا کمی بهتر است (۲X) یا بهترین محتوای ممکن در مورد آن موضوع است (۱۰X).
هرچه محتوا بهتر باشد، مدت بیشتری در بالای نتایج جستجو باقی می ماند.
بنابراین، چگونه می توانید کیفیت محتوای قدیمی خود را بهبود بخشید تا محتوای آن را ۱۰ برابر کنید؟
- کیفیت: این می تواند شامل طراحی عالی وب سایت، محتوای آسان برای خواندن و مفید بودن محتوا باشد.
- منحصر به فرد بودن: آیا محتوای به روز شده شما در مقایسه با هر چیز دیگری که در وب موجود است منحصر به فرد است و آیا ارزشی برای مخاطبان ایجاد می کند؟
- مرجع: آیا شما یک متخصص موضوع هستید یا یک مرجع در موضوع؟
نظرات نهایی در مورد چگونگی افزایش سئو
به روز رسانی منظم محتوای خود باعث می شود که ربات های موتور جستجو بیشتر محتوای شما را بخزند. آنها محتوای به روز شده را به عنوان محتوای تازه می بینند. و از آنجایی که محتوای جدیدتر برابر با محتوای قابل جستجوی بیشتر است، این استراتژی یک راه مطمئن برای تقویت سئو شما است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 7 انتشار یافته : ۰